Přejít k hlavnímu obsahu

Rankaware Expert 1.4

Rankaware Expert 1.4

Rankaware Expert 1.4 | Foto: CHIP

Investujete čas do ladění klíčových slov a optimalizace vašich webových stránek pro internetové vyhledávače? Pak se vám možná bude hodit šikovný nástroj, který vás bude informovat o výsledcích vašeho snažení.

  • Uveřejněno na Chip DVD 05/14

box-rankware250 Plná verze programu Rankaware Expert 1.4 z Chipu slouží k pravidelnému sledování pozice vašich webových stránek ve vyhledávačích Google, Bing a Yahoo při dotazech na vámi stanovená klíčová slova. Sledovat přitom můžete libovolný počet klíčových slov pro neomezený počet webových stránek a rovněž si zvolit, která z jazykových verzí vyhledávače vás konkrétně zajímá. Program Rankaware umí výsledky vyhledávání automaticky aktualizovat každý den, týden či měsíc a generovat tak zajímavou statistiku, jak se při různých zásazích na webu mění jeho pozice ve vyhledávání. Optimalizace webových stránek pro lepší výsledky ve vyhledávačích je velká alchymie, ale program Rankaware vás alespoň informuje, zdali se vaše snaha ve výsledcích vyhledávání opravdu projevuje.

Pro čtenáře Chipu je připravena plná verze programu Rankaware Expert 1.4, kterou můžete po jednoduché registraci používat jeden rok od instalace. Běžná cena ročního předplatného programu Rankaware Expert činí přibližně 1 000 korun. Oproti bezplatně použitelné edici programu Rankaware lze ve verzi Expert sledovat neomezený počet webových stránek a generovat přehledné reporty z analýzy klíčových slov.

  • Jazyk: anglicky
  • OS: Win XP/Vista/7/8 (32/64 bit)
  • Registrace online

Nastavení analýzy pozice webových stránek v běžných vyhledávačích na určená klíčová slova je v programu Rankaware velmi snadné. Začněte tlačítkem »Add website«, které najdete v pravé horní části okna programu. Otevře se jednoduchý průvodce nastavením, který vás nejprve požádá o zadání URL adresu sledovaných webových stránek (například www.chip.cz). Následuje volba klíčových slov v části »Keywords«. Do okna programu Rankaware můžete vložit neomezený počet klíčových slov (včetně slovních spojení), u kterých chcete prověřit pozici vašich webových stránek v internetových vyhledávačích. Každé klíčové slovo či slovní spojení vložte na samostatný řádek.

obr-02

Klíčová slova: Pro sledovanou webovou stránku si můžete nadefinovat libovolný počet sledovaných klíčových slov a frází.

Důležitá je samozřejmě i volba vyhledávačů, ve kterých se bude pozice stránek na dotazy se specifikovanými klíčovými slovy kontrolovat. V nabídce »Search Engine« můžete volit z různých jazykových verzí internetových vyhledávačů Google, Bing a Yahoo. Zatímco druhé dva jmenované nejsou pro české internetové stránky příliš relevantní (Yahoo ani nemá českou jazykovou verzi), populární český internetový vyhledávač Seznam bohužel v nabídce chybí. Pro analýzu si můžete zvolit i více jazykových verzí každého z vyhledávačů.

obr-03

Výběr vyhledávačů: Pro české internetové stránky je samozřejmě relevantní především česká verze Googlu, můžete ale zkusit i Bing nebo Yahoo.

V průvodci následuje důležitý krok »Schedule«, kde si můžete určit, jak často bude analýza výsledků vyhledávání na zadaná klíčová slova probíhat. Automatickou analýzu je třeba aktivovat volbou »Enable schedule« a poté si vybrat, zdali bude probíhat každý den nebo v týdenním či měsíčním intervalu. Nechybí ani možnost určení času analýzy, dne v týdnu a v měsíci.
Předvolbami automatického spouštění analýzy výsledků vyhledávání nastavení programu Rankaware končí. Tlačítkem »Done« lze spustit první analýzu, která bude trvat několik (desítek) minut v závislosti na počtu klíčových slov a použitých vyhledávačů.

obr-04

Pravidelná analýza: Rankaware může provádět analýzu vyhledávání automaticky ve zvoleném intervalu.

Výsledky analýzy

Výstupem z analýzy výsledků vyhledávání na zvolená klíčová slova je tabulka klíčových slov s uvedením pozice v zvoleném vyhledávači. Koláčové grafy navíc ukazují, kolik z klíčových slov se pohybuje ve výsledcích vyhledávače v určitém rozsahu pozic (1–10, 11–30, 31–100 či 100 a více). Další údaje (»Rank up/down/unchange«) ukazují, jak se pozice ve vyhledávače změnila od poslední analýzy. Podrobné informace o změně pozice ve vyhledávání pro každé klíčové slovo najdete v tabulce ve sloupci »CHG« (což je změna od poslední analýzy) a »Total CHG« (změna od první analýzy). Další detaily o vývoji pozice jednotlivých klíčových slov ve vyhledávání zobrazí program Rankaware po kliknutí na tlačítko »Keywords«. Novou analýzu lze spustit tlačítkem »Update«, pamatujte ovšem na to, že nemá smysl aktualizovat analýzu vícekrát v průběhu jednoho dne. Parametry analýzy (klíčová slova či použité vyhledávače) lze změnit po kliknutí na tlačítko »Edit«.

Nechybí ani funkce na generování přehledných zpráv o vývoji pozice ve vyhledávačích ve formátech PDF a CSV, kterou najdete ji pod nabídkou »Report«. Společně s dalšími funkcemi vám přehledné reporty programu Rankaware pomohou s optimalizací obsahu vašich webových stránek a vylepšení jejich pozice ve vyhledávání na zvolená klíčová slova.

obr-05

Jak si stojíte: Výsledkem analýzy je přehled o pozici vašich stránek při vyhledávání na zvolená klíčová slova.