Cross Fire
Cross Fire | Foto: CHIP
Výborná akční hra s taktickými prvky vyrovnávající se i dobře známým titulům. K tomu všemu zdarma.
- Uveřejněno na Chip DVD 03/14
Cross Fire je na první pohled klon známé hry Counter Strike. Na pohled druhý je však vidět, že si tvůrci hry se svým dítkem opravdu vyhráli. Cross Fire obsahuje velké množství zábavných módů, pestrou škálu zbraní, skinů, odměn, statistik a mnoho rychlé a zběsilé akce a navíc hru nijak neničí mikrotransakce. Cross Fire byl vydán v roce 2007 a od té doby je oblíbenou akční hrou mnoha hráčů po celém světě. Plné servery jsou jasným důkazem toho, že se nejedná o žádný fádní titul na okraji zájmu.
Na Chip DVD najdete plnou verzi hry Cross Fire. Jde o instalátor, po jehož instalaci je ještě potřebná registrace. Poté si již můžete bez omezení oddávat této akční hře.
|
|
Toto už jsem někde viděl
Jakmile se dostanete přímo do hry, bystré oči mohou zpozornit a říct si „tohle přeci vypadá jako CS“ a budete mít pravdu. Cross Fire, korejská hra vydaná v roce 2007, toho má s Counter Strikem mnoho společného. V první řadě grafiku, podobné módy hry, prakticky identické zbraně, zvuky a další. Obsahuje však řadu odlišností. A navíc, hra vydržela do nynějšího roku 2014 a nadále je oblíbená po celém světě. Co je na ní tedy tak zábavného?
Woodoo panenka: Každý si tu přijde na své. I když se používají spíše konvenční zbraně, občas se naskytne i výjimka.
Technika hry
V prvé řadě jde o hru, která je nabízena zdarma. „Trpí“ však moderním neduhem – mikro transakcemi. Některé titulky to spolehlivě odrovná, jiné naopak příjemně doplní. Cross Fire patří spíše k druhému typu. Ve hře máte virtuální měnu – GP a ZP. GamePoints získáváte zabíjením ostatních hráčů, vyhráváním map, týmových death matchů, za postup na úrovni, zkušenostech, prostě čím více hrajete, tím více GP dostáváte. Za tyto body lze ve hře kupovat startovací zbraně, lékárničky a spoustu dalších využitelných věcí. Pokud byste však chtěli místo nože katanu, průhlednou zbraň, dýňový granát, mexickou čepici a další povedené a spíše kosmetické doplňky, je nutno si je koupit za ZP, které koupíte za reálné peníze Jak vidíte, mikro transakce v Cross Fire nejsou na obtíž, ale spíše doplňují hru a uživatelé, kteří investují reálné peníze, zde nejsou nesmrtelní přehnaně silní bohové, ale například pouze vypadají jinak, nebo používají lehce odlišné zbraně (větší zásobník, barva).
Odměny: Zabíjíte nepřátele, rostou vám zkušenosti a dostáváte odměny. Ze začátku menší, postupem času už pěkné kousky ve formě zbraní a podpůrných předmětů.
Módy všude kam se podíváš
Counter Strike v základu obsahuje 4 módy. Zachránit/zabít rukojmí, Položit/deaktivovat bombu a to je z těch, co se stále ještě hrají, nejspíš vše. Cross Fire čítá mapových modů podstatně více. Některé z nich byly lehce upraveny a vznikly tak další. Příklad z několika možných:
- Biohazard – 20 vln útočných zombií, zemřelých vojáků a ke konci i např. létajících bossů
- Search & Destroy – položit/deaktivovat bombu, popřípadě zlikvidovat tým protihráčů
- Team Death Match – během časového omezení nasbírat co nejvíce bodů za zabití týmu protihráčů
- Ghost Match – podobné jako S&D, avšak jeden tým je neviditelný (může ale používat jen nože)
- Elimination – podobné jako TDM, akorát bez automatického obživování – kdo padne, padne nadobro
- Free For All – všichni proti všem
- Escape Mode – útočící / bránící týmy, podobně jako útěk z vězení
Katana: Nebaví vás klasický nůž? K dispozici máte lopatu, sekyru nebo i zcela funkční a smrtící katanu.
Zkušenosti a hodnosti
Oproti jiným akčním střílečkám je zde uživatel za povedenou akci odměňován a má možnost postupovat v hodnostech. Ze začátku má u svého odznaku smajla, v průběhu času však nabírá za akce na bojišti zkušenosti a vylepšuje svou stávající úroveň. Za každý nový znak dostává např. přídavné startovací předměty (lékárnička), GP, skiny či jiné zvýhodnění. Postupem se také otevírají nové zbraně, které je možno za GP koupit. Volba kariérního růstu zde není vůbec špatná věc. Hráč má tendence se neustále zlepšovat a pokračovat v hraní. Za dobře mířené střely je více bodů, za počet zabití v časovém limitu obdobně. Hráč má možnost na hlavní obrazovce vidět veškeré statistiky a mít tak před sebou srovnání, co mu jde a kde by se mohl zlepšit.