Přejít k hlavnímu obsahu

Testy a technika – mobilní aplikace 10.2018

Podnikání či provoz firmy jsou stále náročnější na administrativu. Naštěstí ale existuje celá řada mobilních aplikací, které podnikatelům pomohou s fakturací, účetnictvím i mnoha dalšími nezbytnými aktivitami, které by se bez smartphonů a počítačů zvládaly jen velmi těžko. 

Nezbytné aplikace pro vaše podnikání

iDoklad

Pro menší podnikatele

Živnostník nebo drobný podnikatel zpravidla nemusí vést kompletní účetnictví, ale vystačí si s daňovou evidencí nebo uplatňuje výdajový paušál. S aplikací iDoklad, propojenu se stejnojmennou webovou službou, je možné přímo ve smartphonu spravovat adresář kontaktů obchodních partnerů, pracovat s ceníky a především pak rovnou vystavovat a odesílat faktury za poskytnuté služby nebo dodané zboží. Zároveň máte okamžitý přehled o obratu, splatnosti faktur i jejich úhradách. Aplikace iDoklad je k dispozici zdarma, ale pro neomezené využití je nezbytné mít předplatné cloudové služby, která v prostředí webového prohlížeče nabídne ještě podstatně více funkcí.
Platforma zdarma zdarma
Známka Chipu výborný (1,0)

Fakturoid

Pohodlná fakturace

Alternativou ke službě iDoklad je Fakturoid, cloudová služba, která rovněž nabízí mobilní aplikace pro smartphony a tablety s Androidem a iOS. V mobilní aplikaci Fakturoid lze pracovat s kontakty zákazníků a obchodních partnerů a samozřejmě také vystavovat nové faktury - řádné i zálohové. Fakturaci ale trochu komplikuje fakt, že mobilní aplikace Fakturoid neumí pracovat s ceníky. V aplikaci je samozřejmě k dispozici přehled vystavených faktur, jejich splatnosti a úhrad, stejně jako možnost posílat upomínky. Pro neomezené použití všech funkcí je také v případě Fakturoidu nezbytné předplatit si tuto cloudovou službu.
Platforma - zdarma
Známka Chipu výborný (1,8)

Microsoft Teams

Týmová spolupráce

Teams je relativně novou součástí sady Office 365, kterou je třeba si pro použití Teams i dalších nástrojů předplatit. Samotná aplikace Teams je pak k dispozici zdarma. V rámci Teams lze spoluvytvářet a sdílet soubory z aplikací Office 365, vytvářet pracovní prostory, sestavovat týmy a rozdělovat jednotlivým spolupracovníkům úkoly. Součástí Teams je rovněž nástroj Planner na plánování úkolů v rámci týmů a sledování jejich plnění i průběhu celého projektu. Komunikační možnosti v rámci Teams zahrnují nejen individuální a skupinový textový chat a on-line schůzky, ale rovněž i telefonické hovory v rámci celé firmy.
Platforma zdarma zdarma
Známka Chipu výborný (1,3)

Skype pro firmy

Firemní komunikátor

Profesionální verze komunikátoru Skype má oproti té veřejně dostupné řadu přidaných funkcí. Patří mezi ně především plná integrace s ostatními aplikacemi sady Office 365. Je tedy například možné plánovat schůzky, realizované on-line prostřednictvím komunikátoru Skype, přímo z kalendáře v Outlooku. Během on-line schůzek se pak často hodí i funkce pro sdílení obsahu pracovní plochy počítače, resp. oken aplikací jako PowerPoint či Excel pro vzdálené prezentace nebo spolupráci nad rozpočty, nabídkami či jinými dokumenty. Efektivitu on-line schůzek podporuje také funkce virtuální tabule pro psaní poznámek nebo nástrojů na hlasování v rámci diskusí.
Platforma zdarma zdarma
Známka Chipu výborný (1,2)

OneNote

Společné poznámky

Pro živnostníky a malé podnikatele může být cena předplatného služby Office 365 příliš vysoká, ale i pro ně má Microsoft alternativu.

Namísto aplikace Teams je možné používat například poznámkový blok OneNote, který je k dispozici zcela zdarma. Ve OneNote lze zapisovat poznámky, přidávat fotky, nahrávky nebo další obsah a ten pak sdílet s dalšími uživateli jen prostřednictvím bezplatného účtu Microsoft. Nejde sice o tak sofistikované řešení jako Teams, ale pro běžné použití je OneNote plně dostačující. S poznámkovými bloky lze pracovat nejen prostřednictvím mobilních aplikací pro Android a iOS, ale také v prostředí webového prohlížeče.
Platforma zdarma zdarma
Známka Chipu výborný (1,2)

Datovka

Přístup k datové schránce

Informační systém datových schránek (ISDS) patří k vrcholům snah o zavedení českého e-Governmentu a je pravda, že podnikatelům výrazně šetří čas, protože umožňuje komunikovat s úřady elektronickou cestou, bez osobní návštěvy. Pro většinu podnikatelů je navíc používání datové schránky vyžadováno zákonem. Myšlenka datových schránek jako zabezpečeného, důvěryhodného komunikačního kanálu se státní správou je bezpochyby v pořádku, uživatelské rozhraní ISDS ale nikoli - k uživateli je až nepřátelské. Alespoň že existuje mobilní aplikace Datovka z dílny sdružení CZ. NIC, správce české domény, která umožňuje pracovat i s více schránkami současně.
Platforma zdarma zdarma
Známka Chipu výborný (1,4)

Office Lens

Digitalizace dokumentů

Práce s papírovými dokumenty je velmi nepohodlná a často se nám nějaké papíry ztratí. Přesto se při podnikání papírovým dokumentům zcela nevyhneme. Elegantní řešení ale přináší aplikace Office Lens od Microsoftu, která slouží k digitalizaci papírových dokumentů prostřednictvím fotoaparátu smartphonu s Androidem nebo iOS. Aplikací, které umí fotografovat a následně upravit papírové dokumenty, je celá řada, ale jen Office Lens umí zcela zdarma ukládat pořízené snímky dokumentů nejen do PDF souborů a klasických obrázků, ale také je pomocí přesně pracující OCR funkce převádět do editovatelné podoby a ukládat jako wordové dokumenty.
Platforma zdarma zdarma
Známka Chipu výborný (1,0)

Trello

Řízení projektů

Aplikace Trello pomůže s řízením projektů a komunikací v týmu i podnikatelům, kteří pracují samostatně. Ve velmi přehledném prostředí aplikace Trello si můžete zakládat projekty a přidávat k nim karty s popisky, poznámkami nebo třeba zaškrtávacími seznamy. Rovněž je možné do karet vkládat soubory z cloudových úložišť Dropbox a Disk Google a také je zobrazovat v kalendářovém pohledu -pro lepší přehled, kdy má být který úkol splněn. Zvolený obsah je možné sdílet se spolupracovníky, stejně jako jim přiřazovat úkoly a jednotlivé položky komentovat. Podporována je i práce off-line a obsah aplikace se synchronizuje během následujícího připojení k internetu.
Platforma zdarma zdarma
Známka Chipu výborný (1,1)

AutoCAD - DWG Viewer & Editor

Práce s výkresy

Otevírání a základní práci s technickými výkresy ve standardním formátu DWG ve smartphonu či tabletu vám umožní aplikace AutoCAD - DWG Viewer & Editor od společnosti Autodesk. Pracovat můžete s výkresy uloženými přímo v paměti mobilního zařízení nebo v cloudových úložištích OneDrive, Disk Google a Dropbox. Výkresy lze také komentovat a přímo z aplikace sdílet s kolegy. Aplikace AutoCAD - DWG Viewer & Editor není levná, ale lepší nástroj na práci s DWG soubory v mobilních zařízeních určitě neseženete. Před nákupem si můžete AutoCAD - DWG Viewer & Editor během jednoho týdne zdarma vyzkoušet. Verze Premium s dalšími funkcemi vyjde na dvojnásobek.
Platforma 1 000 Kč/rok 1 000 Kč/rok
Známka Chipu velmi dobrý (1,2)

Příbuzná témata: