Nejlepší nákupy na internetu
Vánoce jsou za dveřmi a obchody nabízejí tisíce lákavých dárků. Jak vybrat ten nejlepší a nejlevnější? Nejrychlejším řešením jsou internetové srovnávače cen.
PETR KRATOCHVÍL
PETR KRATOCHVÍL
Nákupy v kamenných obchodech považuje za plýtvání časem. „Internet mi nabídne nejen lepší výběr a nižší ceny, ale především možnost snadného porovnání zboží.“
Bývaly doby, kdy nakupování mělo své rituály. Slušně jste se oblékli, deodorantem zvýšili své charizma a vydali se do nejbližšího obchodu. Po hodinách bloumání mezi regály jste si vybrali přístroj, který alespoň přibližně splňoval vaše požadavky. Poté nastal čas na debatu s prodavačem, který toho obvykle o výrobku věděl ještě méně než vy, což mu ale nebránilo v tom, aby vám „od cesty“ přidal desítku matoucích rad a tipů. Po desetiminutovém hledání funkční zásuvky jste rezignovali na předvedení přístroje a spokojili jste se s tvrzením prodavače, že „to šlape jako hodinky“. Pak už nezbývalo než čekat, až na vás u pokladny přijde řada, a doufat, že se vám nákup vejde do auta.
Doba internetová
Stejně jako v době letadel a elektromobilů občas narazíte na člověka na koni, můžete i dnes objevit v kamenných obchodech bloumajícího zoufalce hledajícího spásu. Ti chytří ale nakupují jinak - na internetu. I tady lze narazit na problémy, obvykle ale opačného rázu: slušný obchod má v nabídce v průměru několik tisíc (až desítek tisíc) položek. Když k tomu přidáte fakt, že internetových obchodů jsou stovky, můžete mít jako nakupující slušně zamotanou hlavu. Kde nakoupíte nejlevněji? Kde vám nabídnou férové podmínky pro reklamaci? Kde nebudete muset na dodání čekat déle, než je obvyklé?
Rychlé a spolehlivé řešení všech těchto problémů vám nabídnou internetové srovnávače cen. Nedejte se zmást jejich názvem: tyto služby už nenabízí jen obyčejné srovnání cen, ale poskytnou nakupujícímu kompletní servis - od hodnocení obchodů přes recenze výrobků až po různorodé nákupní filtry. Není proto asi žádným překvapením, že je o ně mimořádný zájem.
Srovnají a poradí…
V roce 2010 využilo služeb internetových srovnávačů cen při nákupu vánočních dárků přibližně 20 % nakupujících a obchody díky nim utržily cca 6 miliard korun. V loňském roce už pomocí těchto služeb nakupovala více než třetina lidí a dá se očekávat, že toto číslo i nadále poroste. Co na těchto službách nakupující láká?
Vybrat si mezi miliony výrobků ve stovkách obchodů je pro normálního člověka nemožné - a je jedno, jestli je pro něj klíčová cena, nebo doba dodání. Většina z nás by při návštěvě pátého obchodu zapomněla, co nabízel první. A jsou tu i další otázky. Který obchod má zboží na skladě? Se kterým jsou zákazníci spokojeni?
Právě tyto problémy řeší internetové srovnávače cen. Jde o služby, do kterých se musí internetový obchod zaregistrovat a poté jim pomocí XML souboru předat klíčové informace o svém zboží (podrobnější informace o principech služby najdete na straně 105 v sekci „Jak to funguje“).
V současnosti vládne této oblasti duo Zboží.cz (od Seznamu) a Heureka.cz. Na podzim loňského roku se ale na trhu objevil nový hráč. Společnost Google spustila další do češtiny lokalizovanou vyhledávací službu: Nákupy Google (google. cz/nakupy). Tato služba by podle vyjádření Googlu měla nabízet důležité informace o dotazovaném zboží a navíc také srovnávat ceny. Mají se tedy Zboží.cz a Heureka bát o svou dominanci? I na to vám odpoví náš důkladný test.
Na startu
Vše jsme odstartovali na úvodní stránce služeb. Ta je totiž pro některé uživatele klíčová - nechtějí (nebo nemohou) do hledání zadat konkrétní výrobek a potřebují poradit: například jak při výběru televizoru najít správnou technologii (LED, nebo plazma?) a poté přijatelnou kombinaci úhlopříčky a ceny. V této oblasti nás zcela zklamaly Nákupy Google, jejichž úvodní stránka je naprosto chaotická a z praktického hlediska nepoužitelná. Na první pohled je sice sekce „oblíbené zboží“ elegantní, ale nabídka „RAM DIMM modulů“, ohebné klávesnice, microSD karty a parfémové vody je pro většinu z nás poněkud bizarní. Mnohem horší ale je, že s výběrem konkrétního produktu vám Google rozhodně nepomůže - například pokud zadáte „televize“, místo průvodce nákupem získáte jen spoustu chaotických výsledků, se kterými nemůžete dále pracovat (například třídit je podle technologie či úhlopříčky). Kamenem úrazu je zde totiž skutečnost, že vše je nutné vypisovat - k dispozici je sice sekce „Několik nápadů“, její návrhy se ale nijak neliší od přímého zadání pojmu do vyhledávače. Podle našeho názoru je úvodní stránka této služby pro uživatele spíše problémem.
Podstatně lépe je na tom v tomto ohledu Zboží.cz. Na titulní stránce si můžete zvolit kategorii zboží, o které máte zájem, a postupně se pomocí průvodce „proklikat“ až k finálnímu výrobku. K dispozici je celá řadu filtrů, které nakupujícímu usnadňují výběr výrobku, nechybí ani možnost volby bazarového zboží.
Téměř k dokonalosti dovedla úvodní stránku Heureka.cz - uživatelům je zde k dispozici nejen přehledný původce či velmi rozsáhlé možnosti třídění, ale také například nabídka sezonního zboží, zlevněných produktů nebo nejlépe hodnocených či prodávaných výrobků. A to může být minimálně zajímavá inspirace.
Kdo hledá, někdy najde…
Další částí testu bylo vyhledání konkrétních výrobků. Naší volbou byl LED televizor, mobilní telefon a čtečka e-knih. První hledání televizoru (LG 47LM620S) proběhlo u všech služeb bez problémů, pouze u Googlu se ukázalo, že obchod s nejnižší cenou ve skutečnosti nabízí televizor přibližně o 200 Kč dráže. Zajímavé také bylo, že zatímco na Zboží.cz se zobrazily přímo výsledky k požadovanému výrobku, o obou konkurenčních služeb bylo nutné volbu zboží potvrdit.
Mnohem složitějším úkolem se ale ukázalo hledání obchodu nabízejícího mobilní telefon Nokia Lumia 800. Nejlépe se zde předvedla Heureka.cz, která nabídla přehledné výsledky jak pro samotný mobilní telefon, tak i pro jeho příslušenství. Jen nepatrně hůře se s úkolem poprala služba Zboží.cz, která na první stránce výsledků nabídla i ostatní typy Nokií, a my jsme tak museli najít v seznamu ten správný a volbu potvrdit. Zcela propadla služba Google Nákupy, která nabídla zmatené výsledky: na úvodní stránce výsledků byly namíchány výstupy z klasického hledání a nalezeného zboží v obchodech. Po důkladném zkoumání jsme také pochopili, že Google zvlášť zobrazil výsledky hledání jednotlivé barvy telefonu, navíc (s různými výsledky) jednou v češtině, jednou v angličtině.
Ještě větším oříškem se ukázalo hledání místa nejvýhodnějšího nákupu nejnovější čtečky Amazon Kindle 5. Ta je totiž k dispozici ve dvou verzích - levnější, sponzorované prostřednictvím reklam, a o něco málo dražší, zato bez reklamy. Heureka. cz si s rozdělením verzí hlavu nelámala a vše zařadila do jednoho „balíku“. Je ale nutné podotknout, že u seznamu obchodů bylo vždy uvedeno, kterou verzi obchod prodává (a za kolik). Web Zboží.cz rozdělil verze správně, v seznamu výsledků se ale objevily další „podivné verze“ Kindlu - výsledek špatně zadaných informací obchodů (viz odstavec „Jak to funguje“ na straně 105). Bezbřehým chaosem však skončilo vyhledávání Kindlu u Googlu: na prvním místě skončila přímo jedna z nejdražších nabídek, a pokud jsme se pokusili seřadit výsledky podle ceny, prvních několik desítek stránek (!) zabralo příslušenství. Asi nikoho nepřekvapí, že Google rozdíly mezi verzemi zcela ignoroval a konkrétní srovnání cen nakonec umožnil pouze mezi dvanácti obchody, navíc popisek u zboží byl nepochopitelně v anglickém jazyce.
Maximální pohodlí
Vyhledávače zboží už na internetu nějaký ten čas jsou a je logické, že se postupně vyvíjejí. Od jednoduchého nalezení nejnižších cen se tak dopracovaly ke komplexním nástrojům pro nakupující. Díky tomuto vývoji se nejen zvyšuje komfort samotného hledání, ale také přibývají praktické funkce.
Mezi základní nástroje pro komfortní nakupování patří „třídění dle dostupnosti“ a „regionální filtr“. První z nich je důležitý, potřebujete-li zboží co nejdříve - na Heureka.cz stačí jen použít zatržítko „skladem“, a z výběru vypadne zboží, na které byste museli měsíc čekat. V některých případech ale obchodníci zkouší své špinavé triky a jejich tvrzení, že mají zboží „skladem“, ještě neznamená, že ho skutečně mají „po ruce“ (viz „Jak se nedat napálit“ na straně 105). Proto musíme u webu Zboží.cz ocenit filtr „Na prodejně“, který už jakoukoliv nejistotu vylučuje.
Regionální filtr se hodí, chcete-li si zboží vyzvednout osobně a hledáte co nejbližší prodejnu. K dokonalosti dovedl tuto funkci server Zboží.cz: zde si můžete přímo vyfiltrovat prodejny z konkrétní oblasti (města) a zjistit, kde je pro vás nejvýhodnější si zboží vyzvednout. Google a Heureka tuto funkci neúspěšně suplují zadáním umístění a poté nabídkou nejbližších obchodů, případně vypočtení ceny dopravy.
Důvěřuj, ale prověřuj
Pokud je pro vás klíčovým atributem cena a nebojíte se nakupovat i v méně známých obchodech, preferujte pro své hledání weby Heureka.cz a Zboží.cz. Oba totiž nabízí „hodnocení obchodů“, ve kterém uživatelé hodnotí své zkušenosti s nákupem. Díky tomu byste měli být schopni vyhnout se nejen podvodným obchodům, ale také těm, jejichž spolehlivost a rychlost nepatří k nejlepším. Unikátní službou, kterou najdete jen na Heureka.cz, je hodnocení výrobků zákazníky. Díky této službě si můžete o výrobku udělat obrázek ještě dříve, než ho koupíte - prostřednictvím informací od lidí, kteří si zboží koupili před vámi. Nechybí zde ani poradna, ve které najdete odpovědi na otázky týkající se vámi zvoleného zboží.
Pro vybíravé nakupující mají námi testované služby ještě jednu obrovskou výhodu - některé nabízí funkci „porovnání zboží“, která umožňuje přímé srovnání několika vybraných přístrojů. Na jedné stránce tak můžete rychle zjistit, který přístroj má za uvedenou cenu vyšší výkon, nižší spotřebu nebo rozsáhlejší nabídku funkcí. Jako téměř ideální můžeme tuto funkci hodnotit u webu Heureka.cz, na Zboží.cz je k dispozici pouze omezenější tabulka.
Mezi praktické „vychytávky“ nejen pro spořínky lze zařadit funkci „Hlídat cenu“. Díky ní budete prostřednictvím vámi zadaného e-mailu upozorněni, jestliže cena vybraného zboží klesne pod zadanou hranici.
Na závěr musíme ocenit praktického „Nákupního rádce“, kterého najdete na webu Heureka.cz. Ten vám může například poradit, jak vybírat LED televizor, podle čeho se orientovat při výběru fotoaparátu nebo jak si vybrat ideální ledničku či pračku. Troufáme si tvrdit, že takto rozsáhlý souhrn informací a nákupních doporučení nezískáte ani od velmi zkušeného prodavače v klasické kamenné prodejně. Zde tedy Heureka jednoznačně boduje!
Příjemné domácí nakupování
Na závěr testu jsme si nechali poněkud subjektivní hodnocení uživatelské přívětivosti a přehlednosti. I přes zmiňovanou subjektivitu bylo zajímavé, že se testující redaktoři až na detaily ve svých hodnoceních shodli. Nejméně „uživatelsky vstřícný“ je Google, kterému nejen chybí (z hlediska komfortu) důležité funkce, ale který je také plný ergonomických „kiksů“ - strohým, avšak nepřehledným výpisem výsledků srovnání cen počínaje a chaotickým ovládáním konče.
Na opačné straně barikády stojí Heureka - její nabídka funkcí a služeb je natolik rozsáhlá, že vývojářům webu dá očividně hodně práce nabídnout toto vše uživateli v přijatelném „kabátu“. Ve většině případů se jim to podařilo, někdy ale výsledky balancují na hranici. S touto službou budou více spokojeni zkušenější uživatelé, kteří větší rozsah funkcí využijí i za cenu o něco menší přehlednosti. Skutečným vzorem uživatelské přívětivosti a přehlednosti je pro nás Zboží.cz: zde si s výběrem produktů poradí i internetoví začátečníci.
AUTOR@CHIP.CZ
SHRNUTÍ TESTU
Jednoznačným vítězem testu je Heureka.cz, která nakupujícím nabídne nejen vyhledání obchodu s nejnižší cenou, ale také celou řadu dalších funkcí, které dělají z nakupování zábavu. Dalo by se říci, že Heureka sráží na kolena i klasické kamenné obchody: nakupování v nich už v současnosti zcela postrádá smysl - na webu najdete nejen lepší ceny, ale také mnohem lepší „servis“. Nepříjemně nás překvapila „novinka“ od Googlu - za konkurencí zaostává o světelné roky, a to jak v oblasti funkcí, tak i v přehlednosti a vyhledávání! Minusem je i nepřehledná úvodní stránka: zatímco u konkurence stačí například kliknout na kategorii zboží (pračky, televize), a hned máte přehled o tom, jaké typy se prodávají a v jakém cenovém rozmezí, u Googlu získáte jen balík chaotických a matoucích informací. Nakupujícím tak lze doporučit především web Heureka.cz, méně zkušení ocení i přehledné Zboží.cz. Srovnávači od Googlu by se ale měli všichni spíše vyhnout.
Jak Chip testoval srovnávače cen
V rámci testování vyhledávání jsme se zaměřili na tři klíčové parametry. Dokázala služba najít obchod s nejnižší cenou? Zobrazila k výrobku všechny důležité informace? Informovala zákazníka podrobně o obchodech, které zboží nabízejí? Body jsme strhávali, pokud nesouhlasily údaje o ceně (v rámci vyhledávače a obchodu), v případě vyšší nalezené ceny nebo chybějících důležitých informací pro nakupujícího.
Při hodnocení úvodní stránky jsme zkoumali, zda dokáže nakupujícího provést úskalím výběru zboží, případně zda mu nabídne praktického nákupního rádce. Kladné body weby získávaly za možnosti třídění - nejen z hlediska ceny či výrobce, ale také podle parametrů a vlastností výrobků.
Důležitou kategorií bylo i množství a kvalita nabízených služeb - služby získávaly body za vše, co může zákazníkům usnadnit nakupování. Posledním kritériem našeho testu byla přehlednost - zde jsme strhávali body především za chaotické zobrazení hledání, nepřehledné třídění nebo nepovedenou ergonomii.
Funkce (40 %) Co nabídne služba náročnému zákazníkovi?
Hledání (20 %) Dokáže vyhledávač najít nejnižší cenu?
Úvodní stránka (25 %) Je praktická a pomůže nakupujícím?
Přehlednost (15 %) Vyzná se zákazník na webu služby?
JAK TO FUNGUJE?
Srovnávače cen pracují s desítkami tisíc položek zboží, a přesto nabídnou přehledné a relevantní informace. Skutečně mají tak kvalitní vyhledávání?
Ne, pracují na zcela jiném principu. Pokud chce majitel svůj obchod zapojit do cenových dostihů v takovéto službě, musí jej nejprve zaregistrovat a uvést URL adresu na XML soubor. Poté vytvoří na základě přesných pokynů tento textový soubor s parametry zboží nabízeného obchodu. Jeho specifikaci pak srovnávač uvádí na svých stránkách.
Na první pohled to zní složitě, většina vyvíjených obchodů už ale v základu nabízí funkci pro export zmiňovaných XML dat, v krajním případě musí požádat programátora nebo firmu, která systém pro internetový obchod vyvíjela. V některých případech se však export příliš nepovede a výsledkem jsou chaotické výsledky srovnávače - v našem testu to bylo vidět především u čtečky Kindle 5, jejíž XML si celá řada obchodů vytvořila „po svém“.
Pro majitele obchodů je ale dobré vědět, že u některých služeb je registrace XML zdarma, některé za ni vyžadují roční poplatek (500-2 000 Kč). Obvyklou taktikou srovnávačů cen je ale platba „za proklik“: za každého zákazníka, který se do e-shopu dostane ze srovnávače cen, musí obchodník zaplatit - ve většině případů 1 až 2 Kč.
JAK SE NEDAT NAPÁLIT!
I internetové nakupování může mít celou řadu rizik. Abyste o své peníze nepřišli, prozradíme vám, jak nakupují redaktoři Chipu - možná se jejich triky budou hodit i vám.
Prvním krokem před samotným nákupem je návštěva Heureka. cz - konkrétně sekce „Průvodce nakupujícího“, kde lze narazit na celou řadu důležitých informací pro volbu toho správného výrobku. Poté si na základě konkrétních požadavků vybereme několik favoritů a pomocí služby srovnávače zboží zúžíme výběr na dva až tři výrobky. Pak zkusíme zjistit, zda na Heureka.cz (nebo někde na internetu) existují jejich recenze. Pokud je vše v pořádku, zvolíme vítěze a hledáme, kde je k dostání za přijatelnou cenu. Obvykle nevybíráme ten úplně nejlevnější obchod, ale řídíme se jak jeho recenzemi (na Zboží.cz), tak i podmínkami dodání. Pokud obchod nabízí levné zboží a požaduje pouze platbu „předem na účet“, utíkáme rychle pryč - to je typický znak podvodného e-shopu.
Jestliže si chceme nákup vyzvednout osobně, je dalším krokem volba pobočky (pomocí filtru na Zboží.cz). Nakonec ještě telefonicky prověřujeme, zda je zboží skutečně k dispozici skladem a budeme si ho moci ve slíbeném termínu vyzvednout. Někteří obchodníci totiž za pojmem „skladem“ skrývají ještě význam „skladem v centrálním skladu“ (zboží k vám obvykle doputuje za 2-3 dny), případně „skladem u dodavatele“ (výrobek neuvidíte dříve než za týden).
PRÁVA NAKUPUJÍCÍCH
Nakupování na internetu ale není jen otázkou nákupu toho nejlepšího a nejlevnějšího zboží. Nákupy přes internet mohou mít i svá rizika a pro případ problémů je dobré znát svá práva. Především pokud nakupujete v nových, méně známých obchodech, měli byste být při nákupu obezřetní. Připravili jsme pro vás sedm bodů, které byste měli znát.
1) V případě nákupu přes internet máte dle zákona 14 pracovních dnů na vrácení zboží - a to bez udání důvodu. I toto „pravidlo“ má ale několik výjimek. Toto právo se nevztahuje na firemní zákazníky a také neplatí:
* pro poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo se souhlasem spotřebitele započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění,
* při nákupu zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli dodavatele,
* při volbě zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,
* při nákupu audio- a videonahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal,
* při nákupu novin, periodik a časopisů,
* pokud nákup produktu spočívá ve hře nebo loterii.
2) Lhůta na vrácení zboží se počítá od dne následujícího po dni, kdy bylo zboží doručeno.
3) Pokud u výroku reklamujete potřetí stejnou závadu, máte nárok na vrácení peněz.
4) Pokud vám obchodník vadné zboží vymění, záruční doba se neprodlužuje, ale začíná znovu od počátku.
5) Právo na vrácení peněz máte také v případě, že výrobek nemá funkci, která byla uvedena v popisu zboží na stránkách obchodu, nebo pokud zboží nejde při prvním použití zapnout.
6) Na vyřízení reklamace má prodejce 30 dnů, do této lhůty se započítává i lhůta na posouzení. Lhůtu nesmí prodejce prodloužit. Pokud ji prodávající nedodrží, může zákazník požadovat výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy, a to bez ohledu na případný další výsledek reklamačního řízení. Lhůta na vyřízení reklamace začíná běžet ode dne následujícího po dni, kdy jste zboží odevzdali prodejci. Při reklamaci zboží platí dopravu zboží obchodník. Je také důležité vědět, že dodržení lhůty si musí ohlídat zákazník, protože obchodník nemá zákonnou povinnost zákazníka informovat o vyřízení reklamace.
7) Pokud výrobek úspěšně reklamujete, záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v servisu, maximálně však o 30 dní. Je také dobré upozornit na jeden nepříjemný trik: některé obchody nabízí nákup přes internet a objednané zboží si můžete vyzvednout osobně ve výdejním centru (prodejně). Je důležité vědět, že i v tomto případě platí právo týkající se smlouvy přes internet, nikoliv pro klasický nákup v kamenném obchodu. Podle aktuálních zákonů je totiž rozhodující způsob uzavření kupní smlouvy, nikoliv forma předání zboží. Faktem ale je, že větší internetové obchody jsou v této oblasti vstřícné ještě více, než vyžaduje zákon. Například Kasa.cz nedávno spustila službu „Daruj bez obav“, která platí pro všechno zboží zakoupené od 24. 10. až do Štědrého dne. V rámci ní mohou zákazníci (nerozbalené) zboží vrátit až do 13. ledna 2013.
JAK NA TO
Chcete vědět, jak dokonale nakoupit? Poradíme vám, jak postupovat, abyste nevybrali špatně a zároveň zbytečně neutratili příliš mnoho peněz.
1 Průzkum trhu. Dříve než se pustíte do výběru výrobku, zjistěte si o co nejvíce obecných informací o příslušné kategorii zboží. To vám pomůže i při volbě správných kritérií pro ideální výběr. S hledáním informací můžete například začít na serveru Heureka.cz, kde najdete překvapivé množství návodů a „nákupních průvodců“. Pokud Heureka „selže“ použijte Google. Dotaz „jak vybrat XYZ“ obvykle nabídne uživateli více než dostatek informací.
2 Použít profesionálního průvodce. Pokud už alespoň přibližně víte, jaké zboží hledáte, navštivte specializovaný server obsahující pokročilé metody třídění. S jeho pomocí můžete použitím vhodně zvolených kritérií odfiltrovat zboží, které vašim představám nevyhovuje. Typickou ukázkou může být průvodce na http://www.alza.cz, který vám například při výběru notebooku nejprve nabídne volbu cenového rozpětí a poté umožní zvolit přístroje s požadovaným procesorem, pamětí a výbavou.
3 Zkušenosti jiných uživatelů. Poté, co vám ve výběru zůstanou dva až tři výrobky, navštivte web Heureka. cz a přečtěte si, co na „váš výběr“ říkají ostatní. Ignorujte zprávy typu „super“ a „naprosto dokonalý“, které zavání „neplacenou reklamou“ a zaměřte se na hodnocení, která obsahují i negativní informace.
4 Zeptejte se Googlu. Finální volbu zkonzultujte s Googlem. Nejprve zadejte do vyhledávače samotný název výrobku, poté ho ještě zkuste zkombinovat se slovy typu „problémy“ nebo „špatný“.
5 Vyberte si obchod. Na webu Zbozi.cz zadejte vámi zvolený výrobek a seřaďte si výsledky podle nejnižší ceny a nezapomeňte také použít filtr „skladem v eshopu“. Pro jistotu si ještě u vybraného obchodu zkontrolujte jeho hodnocení ostatními uživateli.
6 Zavolejte na zákaznickou linku. Dříve než se pustíte do nákupu, zavolejte na zákaznickou linku obchodu a ověřte si, zda je zboží skutečně skladem a kdy konkrétně si ho budete moci vyzvednout. Tak si ušetříte nejen nepříjemné zklamání z pozdního dodání, ale i vyzkoušíte, jak funguje zákaznická podpora pro případnou reklamaci.
Foto popis| U služby Nákupy Google byl většinou výsledem dotazu chaos, který spíš nakupujícího zmate…
Foto popis| Služba Zboží.cz je synonymem pro praktičnost a přehlednost. Zde nezabloudí ani internetoví začátečníci…
Foto popis| Heureka.cz si s většinou úkolů poradila na výbornou, u hledání mobilního telefonu dokonce prozradila, které telefony mohou být „šedý dovoz“.