Přejít k hlavnímu obsahu

IT Business

Kasa.cz

Internetové nákupy

Podle informací internetového obchodu Kasa.cz vzrostl v posledním roce počet lidí, kteří na internetu nakupují více než pětkrát za rok. Podíl této skupiny nakupujících na Kasa.cz se zvýšil na rovnou polovinu. Naopak klesl počet příležitostných kupujících s frekvencí 2–5krát ročně. Na Slovensku, kde se konal průzkum mezi zákazníky shopu Hej.sk, klesl jejich podíl z 50 % na 43 %, o 10 procent pak stoupl podíl příležitostných on-line kupujících, kteří nyní tvoří 40 % všech nakupujících na Hej.sk.
Slováci v porovnání s Čechy na internetu utrácejí menší částky – zatímco na Slovensku nakoupí 17 % zákazníků za méně než tisícovku, v ČR tvoří tuto skupinu 9 % zákazníků. Meziročně se podíl této skupiny v obou zemích zvýšil, na Slovensku dokonce o 11 procentních bodů. Naopak v obou zemích klesl podíl lidí, kteří onine ročně utrácejí přes 10 tisíc – v ČR z 52 % na 45 % a v SR z 52 % na 38 %.
Z údajů internetových obchodů Kasa.cz a Hej.sk také vyplývá, že dominantním způsobem platby a doručení zboží nakoupeného přes internet zůstává dobírka, kterou v ČR využívá 58 % a v SR 49 % zákazníků.
INFO: www.kasa.cz, www.hej.sk

České Radiokomunikace

Velkoobchodní nabídka WiMAX

České Radiokomunikace zahájily v loňském roce poskytování vysokorychlostního internetového připojení, hlasových a datových služeb prostřednictvím technologie WiMAX ve 26 městech po celé České republice. Následně odprodaly maloobchodní část společnosti a nyní se vedle vysílacích služeb soustřeďují na poskytování komplexních telekomunikačních služeb korporátním a velkoobchodním zákazníkům. Nově nabízejí ostatním operátorům možnost přístupu k službě WiMAX pro jejich zákazníky. Ve chvíli, kdy zákazníci mohou volit z více operátorů, by se stávající využití sítě WiMAX mohlo zvýšit.
INFO: www.radiokomunikace.cz

Deloitte

Technology Fast 50

Společnost Deloitte spustila 11. ročník soutěže o nejrychleji rostoucí technologickou společnost ve střední Evropě Deloitte Technology Fast 50. Zájemci o zařazení do prestižního žebříčku se mohou registrovat až do 9. července 2010. Vyhlášení výsledků je plánováno na říjen. Nejvýše umístěnou českou společností v loňském žebříčku byla společnost INSIA, která s růstem obratu 789 procent obsadila v Technology Fast 50 celkově 15. místo. Kromě hlavní kategorie Deloitte i tentokrát vyhlásí ocenění "Vycházející hvězda" pro rychle rostoucí společnosti, které nesplňují kritérium minimálně pětiletého fungování, a ocenění "Velká pětka" pro společnosti, jejichž výnosy překročily v roce 2009 částku 25 milionů EUR.
INFO: www.deloitte.com/fast50ce


Krátké zprávy

AVG ve Francii

AVG Technologies koupila firmu Square, dosavadního exkluzivního distributora francouzské verze antivirového programu AVG. Zároveň otevřela svou samostatnou francouzskou pobočku. V současnosti má AVG Technologies 6 000 partnerů, distributorů a dealerů po celém světě. Ve Francii, kde celkový počet počítačů dosahuje jednoho milionu, využívá produkty AVG 150 000 uživatelů.
INFO: www.avg.cz

10 let IS Damas

Unicorn Systems ve spolupráci se společností ČEPS, provozovatelem české elektroenergetické přenosové soustavy, již 10 let vyvíjí a provozuje informační systém Damas. Jde o internetovou aplikaci pro denní nákup podpůrných služeb potřebných pro regulování přenosové soustavy ČR. Vývoj systému byl zahájen v roce 2000, jeho první verze byla téhož roku uvedena do provozu.
INFO: www.unicornsystem.eu

Alza.cz rozdala zákazníkům 10 000 mobilů

Alza.cz v jarních měsících spustila rozsáhlou reklamní a mediální kampaň na podporu prodeje notebooků. Svým zákazníkům rozdala deset tisíc mobilních telefonů. Stylový mobil LG a SIM kartu Vodafone s kreditem 200 Kč získali zákazníci, kteří si v dubnu a květnu zakoupili notebook z vybrané kategorie.
INFO: www.alza.cz

Obsluha datových schránek

Unicorn Systems představila společně se zavedením informačního systému datových schránek (ISDS) aplikaci pro správu a obsluhu datových schránek na platformě MS SharePoint. Řešení pomáhá společnostem zefektivnit výměnu datových zpráv s orgány veřejné správy a optimalizovat agendu jejich vnitřního zpracování. Využívají ho například Česká pojišťovna, Seznam.cz, Phoenix lékárenský velkoobchod, SITA CZ nebo Hradecká lesní a dřevařská společnost.
INFO: www.unicornsystem.eu

Personální změny
Na pozici marketingového manažera společnosti Xerox nastoupil Ivo Překlasa. Vede tým marketingu a softwarových řešení a stará se o celkovou marketingovou strategii společnosti. Do Xeroxu se vrátil po pěti letech, které strávil řízením realitní kanceláře Lexxus. Pro Xerox již v minulosti pracoval na pozici marketingového manažera v ČR.
PR manažerkou a tiskovou mluvčí GTS Novera se stala Lucie Řeřichová. V GTS Novera je zodpovědná za celkovou interní a externí komunikaci společnosti. Většinu svého profesního života strávila v PR agentuře Best Communications, kde naposledy působila jako Associate Director.
Senior viceprezidentem a výkonným ředitelem divize HP Enterprise Business pro region EMEA byl jmenován Jan Zadák. Jeho úkolem je řízení celé organizace HP Enterprise Business v regionu EMEA. Dosud pracoval ve společnosti HP na pozici senior viceprezidenta a obchodního ředitele divize Enterprise Business, také pro oblast EMEA.
Do společnosti Xerox nastoupila na pozici marketing communication manager Radka Mrkousová. Zodpovídá za oblast externí komunikace, branding firmy, má na starosti řízení PR a marketingové agentury a napomáhá marketingové komunikaci obchodních akcí Xeroxu. Do Xeroxu přichází z firem Pietro Filipi a Sanoma Magazines.