Přejít k hlavnímu obsahu

IT business

CZ.NIC

Originální osvětová kampaň

Sdružení CZ.NIC (správce domény .cz) v září spustilo osvětovou kampaň, jejímž hlavním cílem je upozornit všechny uživatele internetu na výhody vlastní domény, ukázat, jak je snadné internetovou doménu zaregistrovat, a vysvětlit, jak se o doménu starat a jak ji chránit. Kampaň míří hlavně na širší internetovou veřejnost.
Jednou z unikátních výhod domény .cz je oproti většině ostatních domén její zabezpečení systémem DNSSEC. Ten za použití digitálních klíčů chrání domény .cz před zneužitím, které by mohlo vést například ke zcizení citlivých osobních dat uživatelů, odposlechu internetové komunikace nebo zfalšování či podvržení informací prezentovaných na určité doméně.
Osvětová kampaň Dobrá doména se uskuteční především v prostředí internetu. Její jádro tvoří speciálně vytvořená mikrostránka www.dobradomena.cz, která návštěvníkům originálním a zábavným způsobem vysvětlí, jaké jsou výhody vlastnictví vlastní domény .cz, jak se domény registrují, zabezpečují, jakým způsobem je o ně třeba pečovat apod. Mikrostránka bude doplněna dalšími komunikačními kanály v podobě sociálních sítí (Facebook, Twitter) a mixu klasické inzerce.
INFO: www.dobradomena.cz

PŘENOSNÉ POČÍTAČE

Notebooky versus netbooky

V prvním pololetí 2009 se celosvětový podíl prodeje netbooků na celkovém prodeji přenosných PC dále podstatně zvýšil. Tvrdí to výzkumná agentura DisplaySearch. 22,2 % všech prodaných přenosných počítačů tvořily v tomto období netbooky (ještě před rokem to bylo ve stejném období pouze 5,6 %), přičemž jejich prodeje v rozvíjejících se ekonomikách (Latinská Amerika, Čína) jsou už vyšší než prodeje klasických notebooků. V oblasti EMEA, kam patří i Česká republika, je každý třetí prodaný přenosný PC netbook. V mnoha regionech nabízejí telefonní operátoři zvýhodněné netbooky, což pomohlo růstu trhu. V západní Evropě někteří operátoři dokonce dotují 100 % ceny zařízení, když si zákazník zvolí datový tarif a upíše se na dva roky.
Asus, který se svým Eee PC jako první na světě představil třídu netbooků, postupně ztrácí svoji výlučnou pozici, ostatní silní hráči, jako Acer, HP, Dell, Lenovo a Toshiba, si na trzích počínají velmi agresivně. Nově se do boje o rostoucí trh pustila i společnost Nokia. Prvním výrobkem finského mobilního koncernu v tomto segmentu bude desetipalcový netbook s názvem Booklet 3G. Nabídne dvanáctihodinovou výdrž baterie, HSDPA nebo GPS.
INFO: www.displaysearch.com

INTERNETOVÉ AUKCE

GM prodává auta na eBay

Americká automobilka General Motors, která po krachu prochází rozsáhlou restrukturalizací, se odhodlala k ojedinělému kroku. Jako první začala prodávat nová auta ve známém aukčním internetovém obchodě eBay. Na stránkách gm.ebay.com jsou od září k dostání auta značek Chevrolet, Buick, GMC a Pontiac. Zájemci si tak mohou pořídit auto za pořizovací cenu nebo zkusit aukci. Do akce se zapojí zhruba 220 amerických dealerů. Vedení automobilky se snaží tímto krokem začít s restrukturalizací a zmenšením své americké dealerské sítě.
INFO: gm.ebay.com

SÍŤOVÁ AKADEMIE CISCO

Nový kurz bezpečnosti

Program Cisco Networking Academy, který už desátým rokem vzdělává odborníky v oblasti síťových technologií, představil nový kurz Cisco CCNA Security, zaměřený na počítačovou bezpečnost. Studenti českých středních a vysokých škol i další zájemci budou moci jeho prostřednictvím získat znalosti z oblasti bezpečnosti a řízení rizik. Kurz seznámí účastníky se základními bezpečnostními koncepty a dovednostmi potřebnými k instalaci a monitoringu síťových zařízení a řešení případných problémů při zachování dostupnosti a utajení citlivých dat a zařízení. V souvislosti s novým kurzem byla rovněž představena nová verze programu Cisco Packet Tracer, který se při výuce využívá.
V současné době funguje v České republice 66 akademií, z toho 95 procent jich je na středních a vysokých školách. Každý rok studuje v rámci programu přes 6 500 studentů.
INFO: www.netacad.cz

KRÁTKÉ ZPRÁVY

TECH DATA V NOVÉM

Společnost Tech Data Distribution, jeden z největších českých IT distributorů, přestěhovala své kanceláře do nových prostor. Firma si za své nové sídlo vybrala budovu Jupiter nového Explora Business Centre v pražské čtvrti Nové Butovice. Společnost Tech Data tím završila svůj přesun z dosavadních prostor na Zličíně. Během srpna tohoto roku přestěhovala také své sklady do prostornějšího a lépe dostupného logistického centra v Boru u Tachova.
INFO: WWW.TECHDATA.CZ

AUTORITA ČASOVÉHO RAZÍTKA

Společnost ICZ úspěšně dokončila implementaci systému Autorita časového razítka u České pošty. Cílem tohoto projektu bylo rozšířit stávající Kvalifikovanou certifikační autoritu České pošty, s. p., tak, aby se stala vydavatelem kvalifikovaných časových razítek a mohla jí být Ministerstvem vnitra ČR rozšířena akreditace i o poskytování této nové služby. Česká pošta tak nyní nabízí všechny kvalifikované elektronické služby, které náš zákon umožňuje.
INFO: WWW.I.CZ

AKVIZICE VERBATIMU

Společnost Mitsubishi Kagaku Media, sesterská společnost Verbatimu, oznámila akvizici nizozemského Freecom B.V. (www.freecom.com), privátního poskytovatele úložných datových a multimediálních řešení, který má pobočky v řadě zemí Evropy, v Hongkongu, Japonsku a na Tchajwanu. Akvizice nabyla účinnosti 1. září 2009. Cena za převzetí veškerých akcií Freecom B.V., zahrnující všechen její majetek, patenty, obchodní známky a know-how v oblasti výroby, prodeje a marketingu, nebyla oznámena.
INFO: WWW.VERBATIM-EUROPE.COM

 

Dokumenty ke stažení