Second Life: Sexy prázdnota
Koncerny a tisk milují virtuální svět Second Life. Chybí však jeho obyvatelé.
Další velká věc, budoucnost internetu, Web 3.0 - stěží se najdou oslavná slova, která by nebyla použita v souvislosti s virtuálním světem „Second Life“. Často však schází jedna zmínka: ten svět je zatraceně prázdný.
Linden Labs, firma stojící za Second Life, hovoří o 5,5 milionu lidí, kteří v simulaci hrají svůj alternativní život. Vytvoří si své ho avatara, určí jeho vzhled, pohyby či oblečení. Je možné vytvořit pro avatara vlastní skiny, animace, oblečení nebo automobily, ale také je kupovat či prodávat za virtuální „Linden dolary“.
Otázka peněz: Také virtuální ferrari stojí skutečné peníze
Kdo si s velkou námahou sám sestavil třeba ferrari, může ho prodat jinému hráči. Nejjednodušší cesta k Linden dolarům vede přes skutečné peníze. Kdo zaplatí jedno euro vývojářům, dostane za to 360 Linden dolarů. Problémem je však najít zákazníky. Zřídkakdy je více než 20 000 avatarů on-line, méně než jedno procento všech obyvatel vlastní tzv. Premium Account, pomocí něhož je možné koupit si půdu a na ní postavit dům včetně zařízení.
Podnikání to však nenarušuje: společnosti Dell a Mercedes, IBM a Adidas - všechny si už pronajaly ostrovy ve virtuálním světě a představují zde své produkty.
Větší šance potkat jiné lidi je na jiných místech: mnoho obyvatel Second Life tráví svůj čas nejraději v herních kasinech či nočních klubech.
Info: www.secondlife.com
Kolik lidí skutečně hraje
Čísla o zákaznících jsou u on-line her a virtuálních světů především marketingovým nástrojem. Spolehlivé zdroje scházejí, každý výrobce si definuje podle vlastního gusta, kdo je zákazníkem. On-line hra World of Warcraft má přibližně 8,5 milionu zaplacených účtů, do fantasy světa konkurenta Everquest 2 se nalogovalo v posledních 30 dnech kolem 170 000 hráčů. Second Life rád hovoří o 5,5 milionu obyvatel - většina avatarů je však po vytvoření odstraněna a padá na ně prach v digitální „odkládací místnosti“. V posledních 30 dnech vstoupil do virtuálního světa pouze každý šestý uživatel.
Fakta o Second Life
Území zabírá plochu kolem 320 km2
3D svět obývá přibližně 20 000 virtuálních lidí.
Za jedno euro je k dostání přibližně 360 Linden dolarů, což je měna Second Life.
Obchodováním v síťovém světě vydělalo v březnu 152 avatarů přes 5000 dolarů.
59 procent všech hráčů jsou podle vlastních údajů muži.
Jedna desetina hráčů pochází z Německa - což je třetí místo za Spojenými státy a Francií.
- Aktuality - Second Life: Sexy prázdnota (776.84 kB) - Staženo 1118x