Supermarket budoucnosti
Supermarket budoucnosti | Foto: CHIP
Budeme nakupovat on-line nebo off-line?
Jak budeme nakupovat v budoucnosti? Budeme ještě vůbec chodit nakupovat, nebo budeme už jen vkládat produkty do virtuálních nákupních vozíků a jinak se budeme řídit doporučeními z černé krabičky algoritmů? Převezme za nás v určitém okamžiku nákupní starosti náš inteligentní dům: chladnička, která je vždy plná, a peněženka, která je vždy prázdná? Digitalizace dostává maloobchodníky pod značný tlak – jsou nuceni inovovat své obvyklé postupy. Inspirován úspěchem on-line maloobchodu, se teď snaží i kamenný maloobchod zjednodušit své postupy, doplňovat sklady a regály pomocí algoritmů a sledovat zákazníky na jejich cestě od nákupního záměru až po uskutečnění nákupu. Velkým vzorem pro všechny malo- i velkoobchodníky se stal Amazon. Ten nedávno vstoupil i do světa kamenných obchodů. Co to ale znamená pro zákazníky?
Zajímá vás, jak se budou vyvíjet praktiky obchodníků, jaké technologie budou používat a na co se v této souvislosti mohou těšit nebo naopak čeho se mohou obávat zákazníci? Přečtěte si nový Chip 12/2018.
Chytré ceny: Pomocí elektronických cenovek lze automaticky nastavovat nové ceny, zobrazovat on-line informace a personalizované nabídky.