Mixovaná realita v tovární hale
Mixovaná realita v tovární hale | obr.: Seinayoki Univeristy of Applied Sciences
Průmysl objevuje virtuální a rozšířenou realitu.
Chip 09/2021: Dění kolem VR a AR ve světě počítačových her se postupně zklidňuje, v průmyslu však virtuální svět stále více dobývá ten skutečný. Pro plánování výrobních procesů jsou VR aplikace již realistickou volbou. Podnikům již nejde jenom o to mít k dispozici sofistikovanou a technicky vyspělou hračku. Tradičními technikami jsou grafické pohledy či řezy produkčních zařízení, které se ve více či méně vypovídajících 2D či 3D zobrazeních pokoušejí klientovi ukázat, jak by se jeho zařízení dalo konstruovat – bez VR by bylo mnohem obtížnější učinit si realistickou představu o podobě budoucího stroje. Plánovači výrobních procesů se společně s klientem také mohou procházet virtuální tovární halou – otevírají dveře, posunují stroje, startují simulace či pozorují výrobní halu z různých úhlů. Uživatelé se přitom ve virtuální realitě vnímají jako avataři. Vědí tedy, kde se každý z nich ve VR nachází.
Nejnovějším hitem je takzvaná „Mixed Reality“, která rozšiřuje reálný svět o virtuální komponenty a propojuje reálné a virtuální do sjednoceného prostředí. Pojďte se s Chipem podívat, jak a kde tyto profesionální technologie v praxi už skvěle fungují a jaká bude jejich budoucnost. Podrobnosti najdete v zářijovém Chipu, který je v prodeji od 25.8.
Obsah: Všechna témata Chipu 09/2021