Přejít k hlavnímu obsahu

Jak evidovat tržby?

Jak evidovat tržby?

Jak evidovat tržby? | Foto: CHIP

Od 1. prosince letošního roku má být spuštěna první fáze elektronické evidence tržeb

Přestože se v současné době mezi Ministerstvem financí a Svazem průmyslu a dopravy jedná o odkladu o několik měsíců, je již nyní téměř jisté, že nejpozději v roce 2017 začne fungovat systém elektronické evidence tržeb (EET), jehož smyslem je monitorovat hotovostní tržby podnikatelů a ověřovat plnění související daňové povinnosti. Jako první budou muset EET zavést podnikatelé v ubytovacích a stravovacích službách, následovat bude maloobchod a velkoobchod, svobodná povolání, doprava či zemědělství a nakonec, dle aktuálního harmonogramu ministerstva od 1. června 2018, i vybraní řemeslníci a výrobci. Evidovat bude nutné všechny platby v hotovosti, platební kartou, šekem, směnkou či jinými obdobnými způsoby, například stravenkami. Evidenci tržeb nepodléhá přímý převod z účtu na účet.

V srpnovém Chipu se podíváme,  jak se na elektronickou evidenci služeb budou muset podnikatelé připravit z hlediska informačních a komunikačních technologií.

1(1)

Dokumenty ke stažení
  • EET (2.37 MB) - Staženo 1797x