Virtuální realita v kině
Virtuální realita v kině | obr.: Pixabay
Bucoucnost kinozábavy
Chip 04/2022: Celkový počet diváků kin v Evropě a Severní Americe se přinejmenším v posledním desetiletí podstatně snížil. Pro zastavení nepříznivého trendu provozovatelé vsadili na technické novinky. Kina prožila hned dva boomy trojrozměrných projekcí, nejprve v 50. letech, a potom mezi lety 2010 až 2015. Oba pokusy však skončily rozpačitě. Jednou z cest, kterou se další vývoj může vydat, se v uplynulých letech staly snímky určené pro virtuální realitu. Do virtuálních světů je dnes možné uniknout pomocí brýlí od společností Samsung, HTC, Sony nebo Oculus. Právě Oculus Rift znamenaly v roce 2013 opětné procitnutí virtuální reality ze zimního spánku.
O tom, jaké problémy se v souvislosti se zaváděním VR v kinech objevují, píšeme v dubnovém Chipu. Zmiňujeme se o nevolnostech z pohybu (tzv. motion sickness), způsobených tím, že obraz se nestíhá tak rychle vykreslit a o několik milisekund se zpožďuje za pohybem hlavy. A rozebíráme vhodnou podobu nových filmů pro virtuální realitu, když se divák může libovolně rozhlížet kolem ve 360 stupních a je nutné přesně směřovat jeho pozornost.
Více se dočtete v Chipu 04/2022, který je v prodeji od 23. března.
Obsah: Všechna témata Chipu 04/2022