Přejít k hlavnímu obsahu

Obchody v metaverzu

Obchody v metaverzu

Obchody v metaverzu | obr.: Getty Images

Digitální podnikání ve virtuálních světech

Chip 04/2022: Nikdo jistě neví, co z myšlenky metaverza vlastně vznikne. První podnikatelé se však již ve virtuálním světě prosazují. Údajně se tam dá vydělat více peněz než na internetu. Minimálně se kolem toho dělá čím dál větší humbuk. Od prosince 2021, kdy zakladatel a CEO Facebooku Mark Zuckerberg přejmenoval svou skupinu pro 3 miliardy uživatelů na „Meta“, se termín metaverzum dostal do centra pozornosti. Nová zastřešující značka má zdůraznit zaměření skupiny na virtuální světy. Zde se má spojit fyzická realita s digitálním světem.

Je těžké říci, jak bude toto metaverzum skutečně vypadat. Někteří možná myslí na sdílené virtuální prostory, od videokonferencí přes chatovací místnosti až po hry jako Fortnite nebo Minecraft. Myšlenka metaverza však není jen konceptem her nebo messengerů, které vlastní jedna společnost. Měl by to být univerzální prostor on-line a off-line světa, neomezený z hlediska času a účastníků, s vlastní ekonomikou, vlastními digitálními objekty – a plný obsahu a zážitků. A co je nejdůležitější, v metaverzu se údajně dá vydělat ještě více peněz než dnes na běžném internetu.

Píšeme o tom v článku v dubnovém Chipu, který je v prodeji od 23. března.

Obsah: Všechna témata Chipu 04/2022