TikTok jako knižní trh
TikTok jako knižní trh | Obr.: Luxor, Knihy Dobrovský, Knihcentrum
Zajímavý trend sociálních médií
Chip 02/2023: Zejména starší lidé si název TikTok – pokud ho vůbec znají – spojují s platformou pro přehrávání rádoby humorných videí a bizarních trendů. Uživatelé si klipy vyvolávají a to, co se jim nelíbí, je po několika sekundách nahrazeno dalším videem. Ale právě na této časosběrné platformě uživatelé také prezentují knihy, které se jim líbí. Pod hashtagem #BookTok, na který mezitím klikly miliardy lidí, se nyní objevuje nespočet krátkých videí, v nichž (většinou teenagerky) propagují své oblíbené čtení. Součástí typického kouzla TikToku je, že nepracuje se seznamy knih seřazených podle autora nebo žánru, ale řadí knihy podle barvy obálky. BookTok není v žádném případě krátkodobý hype, už několik měsíců plní web prezentacemi knih všeho druhu. To také vysvětluje, proč se profesionální milovníci knih zajímají o obor, který je jim v podstatě cizí: Možné výdělky z potenciální uživatelské základny jsou značné.
Chcete o tomto tématu dozvědět víc konkrétních faktů a podívat se i na příklady, včetně těch českých: Přečtěte si celý článek v únorovém Chipu. V prodeji od 19. ledna.
Obsah: Všechna témata Chipu 02/2023