Útěk Facebooku do metaverza
Útěk Facebooku do metaverza | obr.: Facebook
Plány Facebooku na metaverzum: vize nebo panický útěk?
Chip 02/2022: Nové jméno znamená, že vše je nové. V říjnu 2021 oznámil Mark Zuckerberg, zakladatel Facebooku, dlouho očekávanou novinku: americká společnost dostává nové jméno. Pod názvem Meta budou v budoucnu fungovat všechny vlastněné značky – Facebook, Instagram a WhatsApp. Nová zastřešující značka má ilustrovat orientaci skupiny na virtuální světy metaverza. Zde se prolíná fyzická realita s digitálním světem. Zuckerbergovo metaverzum bude tedy zahrnovat i rozšířenou realitu: V tomto případě bude obsah digitálně promítán na projekční brýle, jejichž nositelé budou moci zároveň sledovat své reálné prostředí.
To, že se částečně upouští od názvu Facebook, může ale souviset nejen s odvážným vstupem do dosud neznámých světů, ale i s podmínkami v reálném světě. Jméno Facebook bylo vskutku poznamenáno skandály a technickými poruchami. Také počet jeho uživatelů už neroste a v některých oblastech a věkových skupinách dokonce klesá. Jak to bude tedy dál s Facebookem, vlastně se společností Meta?
Více se dozvíte v Chipu 02/2022, který je v prodeji od 19. ledna.
Obsah: Všechna témata Chipu 02/2022