Konečná pro sledování
Konečná pro sledování | ilustrace: VectorPocket/Getty images
Co bude následovat po apokalypse cookies?
Chip 01/2021: Apple na WWDC oznámil více než tucet drobných vylepšení ochrany dat pro iOS: více upozornění, větší transparentnost, větší kontrola pro uživatele. Inzerenty na mobilních telefonech ale nejvíce otřáslo nové pop-up okno na ochranu dat: od iOS 14 musí vývojáři aplikací nejprve požádat své uživatele o povolení, než je budou moci sledovat. Bez předchozího souhlasu nesmí aplikace shromažďovat údaje o uživatelích nebo zařízeních a sdílet je s jinými aplikacemi, weby nebo off-line službami pro reklamní účely. To zahrnuje reklamu, ID zařízení i všechny nepřímé přístupy k identifikaci jednotlivých uživatelů, například fingerprinting.
Celý úspěch internetové reklamy je založen na sledování: identifikace, označování a trackování jednotlivých uživatelů, kteří cestují po webu (i mimo něj). Tracking umožňuje propojení jednotlivých uživatelů nebo zařízení s uživatelskými profily, jejich cílené oslovování prostřednictvím reklamních kampaní a velmi podrobné měření a optimalizaci účinnosti reklamních kampaní. Místo dosavadní praxe ale budou Apple, Google a další platformy fungovat jako rozhraní pro inzerenty, poskytovat údaje o měření a důvěrně spravovat data uživatelů.
Co přinese nové opatření a proč ho vlastně Apple a Google dělají? A jak to ovlivní koncové uživatele? Více si přečtete v lednovém Chipu, který je v prodeji už od 16. prosince.
Obsah: Všechna témata Chipu 01/2021